Ekonomiczny plastik? To oczywiste.
Wiele produktów, rzeczy i opakowań jest produkowane z różnych odmian plastiku. Folie na zakupy, pudełko od zestawu baterii, pojemniki plastikowe na jedzenie, części i elementy elektroniki (np. monitorów LCD). Jest to spowodowane głównie niskim kosztem wytwarzania opisywanego surowca, a także tym, że procesy technologiczne wymagają mniej skomplikowanych maszyn – w szczególności na etapie obróbki i przeistaczania surowca w produkt/półprodukt. Sprawia to, iż towary mogą być oferowane w niższych cenach, dzięki osiągniętych lepszych kosztach wytwarzania.
Ekologiczne pojemniki plastikowe? To możliwe!
Wbrew powszechnej opinii, która mówi o bardzo długim okresie rozkładania się plastiku (nawet do 1000 lat w glebie) plastik na tle wielu innych materiałów jest pozytywny z punktu widzenia ochrony środowiska. Obecne strategie proekologiczne stawiają hierarchię, w której najwyżej stawia się zapobieganie produkcji rzeczy o negatywnym wpłynie dla środowiska, następnie ważny jest recycling, zaś na samym końcu postrzegana jest utylizacja, neutralizacja i składowanie odpadów. Plastik wykorzystuje drugie zjawisko, gdyż może być w prosty i tani sposób wielokrotnie ponownie przetworzony. Dzięki temu ilość wyprodukowanych niebezpiecznych dla środowiska odpadów pozostaje na stałym poziomie, który można łatwo kontrolować i nie zwiększa się tworząc globalnych problemów. Wystarczy wyobrazić sobie ile energii należy zużyć do przetopienia przedmiotów takich jak pojemniki plastikowe, a ile w przypadku metalowych (lub zupełny brak tej możliwości w przypadku ceramiki, czy drewna).
Inwestycja w ekologię
Przedsiębiorstwo XXI. wieku musi mieć na uwadze wiele przepisów prawnych, także z zakresu ochrony środowiska. Przy planowaniu działalności warto przemyśleć wplatanie ekologii w funkcje zarządzania. Dzięki takiej strategii będziemy mogli uniknąć obowiązkowych zmian (w celu dalszego spełniania przepisów), które mogłyby pojawić się w nagły sposób i zaburzyć działanie naszego przedsiębiorstwa.
Posprzątane biurko atrybutem wydajnego pracownika
Powszechnie znanym zjawiskiem jest zmniejszenie wydajności pracy i nauki spowodowane bałaganem i nieporządkiem na biurku lub w pomieszczeniu. Tworzy to pewien chaos myślowy, przez który nie możemy ułożyć myśli i idei. Warto rozważyć zakup sprzętu biurowego służącego do segregacji papierów, długopisów, dokumentów itd. Mogą to być pojemniki plastikowe, organizery na nożyczki, ołówki itp., czy też segregatory. Ład i porządek z pewnością pomogą w efektywnym sięganiu po potrzebne przedmioty oraz będą ułatwiać procesy myślowe, co jest szczególnie ważne na niektórych stanowiskach (marketing, kadra kierownicza, programiści, planiści oraz inni).
No Comments, Be The First!