Warsztaty samochodowe zabezpieczają auta bezbarwnymi foliami winylowymi lub poliuretanowymi. Folią zabezpieczana jest karoseria, szyby i reflektory. Maksymalną ochronę uzyskuje się stosując folię poliuretanową. Średnia ochrona przy stosowaniu folii winylowej. Istnieje również możliwość oddzielnego zabezpieczenia niektórych elementów nadwozia lub reflektorów. Folia może być dodatkowo pokryta ceramiką kwarcową.
Folia antygrawitacyjna samochodowa
Folia antygrawitacyjna może być tylko jednego rodzaju – poliuretanowa. Może być matowa lub błyszcząca, barwiona lub przezroczysta, gładka lub fakturowana. Aby zabezpieczenie samochodu foliami warszawa przebiegło poprawnie należy wybrać jakość folii, którą określa się na podstawie jej trwałości, elastyczności (ilość wolnych plastyfikatorów) i odporności na rozerwanie.
Folia poliuretanowa na samochód
Jest ona wykonana z polimerów termoplastycznych połączonych żywicami. Dzieli się je na jednowarstwowe i dwuwarstwowe. Grubość – 100-300 mikronów. Jest ona 2-3 razy droższa od winylu. Półki służą 5-10 lat. Wersja wzmocniona – folia pancerna (600 mikronów). Stosuje się ją do zabezpieczania szyb, lusterek i elementów optycznych, a także do oklejania samochodów klasy premium.
Przezroczysta folia winylowa
Jest to wariant budżetowy. Niewiele chroni powłoki lakiernicze przed uderzeniami mechanicznymi. Chroni przed piaskowaniem, lekkimi zarysowaniami, zmętnieniem powłoki lakierniczej i działaniem agresywnych odczynników chemicznych. Nie zaleca się stosowania jej na elementach optycznych lub lustrach. Nie są w stanie chronić przed żwirem i kamieniami wylatującymi spod kół przy dużej prędkości. W porównaniu z poliuretanem znacznie szybciej traci swoje właściwości, przekształcając się z elastycznej folii w tworzywo sztuczne.
Poliuretanowa folia przezroczysta
Chroni karoserię przed odpryskami i zarysowaniami, wytrzymuje również uszkodzenia spowodowane przez duże kamienie i żwir. Przezroczystość 95%, nie wpływa na funkcjonalność optyki, okien i luster. W przeciwieństwie do winylu przepuszcza promienie UV. Oznacza to, że po usunięciu folii na karoserii nie pozostają ślady szablonów.
Tego typu folia jest niewidoczna nawet przy bliższym przyjrzeniu się. Może przywrócić „wiekowemu” samochodowi solidny, reprezentacyjny wygląd.
Wady. Grubość nie pozwala na zaginanie płótna na elementach o złożonej konfiguracji. W niektórych miejscach może być konieczne ostrożne przycinanie.
Warsztaty samochodowe wykonują wielomarkowe zabezpieczenia antyszutrowe niezależnie od stanu samochodu i przebiegu. Doświadczeni rzemieślnicy doradzą Ci, jaki rodzaj folii wybrać w zależności od przeznaczenia: intensywności użytkowania, ukształtowania terenu, stylu jazdy itp.
No Comments, Be The First!